Ahad, 13 Disember 2009

kematian,,ketentuan..

kematian... hari ini,, seorg kwnku berasa sedih atas kematian org yag disyginya... dia tidk dpt menerimanya....
semalm,, 1 malaysia gempar ttg kematian pengntin baru,, baru jer nikah 3 jam... dlm kmlangan...
pengantin perempuan nya pula,, terus mendapt status balu dlm tmph 3 jam.. n kebhagiannya mnjadi isteri hnya 3 jam dikecapi....
itulah,, ketentuan ILLAHI,,, siapa kita utk marah.. siapa kita utk rasa kecewa... siapa kita utk mempersoalkannya....
sebenar ALLAH mahu menguji... tahap kesabaran dan keimanan kita.... dgn kematian...
begitu besar dugaannya,,, terhadap pengantin perempuan itu dan kwnku....
DIA tahu,, penagantin permpuan dan kwnku mmpu utk menerima...
ALLAH tidak akan menguji umatNYA itu,, seandainya umatNYA itu tidak mampu utk menghadapi dgn hati yg tabah....
kematian,, ntah la,, aku pun bknnya fasih dan pndai ttg agama...
mungkin mlm ini... esok pagi atau bila2 masa shja,, aku juga akan mghadapi kematian itu.....
ia senantiasa mengekori kita... xperlu lari daripadanya...
seandainya kematian menjmputku mlm ini...
mmpu keluarga ku utk menerimanya....
mmpukah aku menerima kematian dlm keimanan....
atau aku akan mati dalam kehinaan... dari pandangan ILLAHI....
aku hidup dgn kelalaian... mampukah aku menghadapi saat kematianku....
terputus sgala hubungan,, hnya amal ibadah dan kebaikan yg akan menolongku....
disana...
mampukah aku,,, utk menghadapinya....
YA ALLAH... bnyak sungguh dosaku....
xterkira dan rase berat sungguh bahu ku ini..... tak tertanggug aku utk membawa dosaku....
YA ALLAH,,,, hina sungguh diriku ini.....
xtertanggug rasa dihati...... hina dgn dosa....
YA ALLAH,, MAHA PENGAMPUN....

Tiada ulasan: